Valt inlägg:
Jasså Brunne - är det i Marocko fångsterna landas - men säljs inte en del av fångsten inom det landet och därmed ger fin mat åt den befolkningen?
När jag var där besökte jag fiskmarknader lite var stans - kusten är ganska öppen utefter hela sträckan - de svenska högsjödugliga fartygen klarar hårda tag - det gör inte fattiga småfiskares båtar.
Dessutom fiskas det väl mer på internationellt vatten än de stora fartygen kan göra - dom håller sej säkert mer än ett par distanser utanför land - vilket inte det kustnära småfisket kan göra.
Den Marockanska regeringen är väl i det fallet som den svenska - fast enligt de flesta källor etter värre - skattetrycket här lär ju ska vara det högsta i världen.
Det som kan vara mer irriterande i sammanhanget är att om den marokanska regeringen suger åt sej vinsterna från det svenska fisket betyder det att den orättfärdiga konflikten med Sahara delvis finansieras av svenskar - det tycker jag inte om.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?