Rapportera inlägg

Valt inlägg:

STRÖM, jag har läst om den första händelsen efterahand så jag är inte oinformerad. Har läst mindre om den andra svåra händelsen. Jag har väldigt svårt att säga ngt nytt eller klokt som inte redan är sagt.Jag vet att olyckor med Målburar har skett förr med stora o små skador.XDe flesta borde snabbt inse risken med sådamna ställningar. Men en fritidsledare har begränsad makt över de barn och unga som han leder. Han kan ofta varna och leda men sällan sätta tvärstopp ,förbjuda. Barn som vid ett tikllfälle är lydiga följsamma, kan vid nästa tillfälle vara mkt mer svårstyrda. Jag har varit scout och ungdomsledare i över tio år, så jag vet.En ledare kan vara vaksam i 59 minuter men i sista minuten så händer det ngt. Jag såg en gång en tonåring sätta sig lugnt i en barngunga.Vilken genast rasade i backen.Den hade säkert kollats av kommunen varje vår, men tyngdmarginalen var obefintlig.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?