Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Leif Nej ta bort lönerna för politiker och tjänstemän - låt dom leva på allmosor - lyckas dom med sina föresatser blir folk givmilda lyckas dom inte så är det bättre för dom att skaffa sej ett ordentligt jobb än att göra pudlar. Beträffande min beskrivning av din person som du bad om så la jag inte ner någon större efterforskning - jag la bara ihop det du själv sagt - me som jag också påpekade - det du själv målat upp kan ju vara den lilla drömmen om hur du skulle vilja vara. Penningens destruktiva inverkan på en del människor är omvittnad sedan hedenhös, men jag läste i ett nummer av National Geografic att ett öfolk någon stans hade offentliga pengar i form av utmärkta stenar. Dessa stenar övergick i någons ägo genom byteshandel motsvarande stenens värde. Stenen flyttades inte utan låg där den låg då den var för tung att släpa på - dessutom visste ju alla som på något sätt var berörda av stenen vems den för stunden var. Där låg ett antal stenar kring samlingsplatsen och symboliserade en hel eller en halv båt, en veckas arbete eller två månader och nästa gång stenens tillfälliga ägare önskade något annat i stället för sin besparing så ordnades en ibland komplicerad affär och stenens värde blev någon eller några andras egendom. Efter en sådan förhandling blev det fest :- alltid knytkalas - alla bidrar med sina färdigheter när mänskligt samliv är som bäst.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?