Valt inlägg:
Brunne - kanske vi inte har så olika syn ändå för jag negligerar varken arv eller miljö och är helt övertygad om att båda har betydelse - något som för övrigt vår vän mrh borde ta fasta på och sätta sej in i vad gäller de utifrånkommande som direkt hamnar i halvt förslummade miljonprogram utan arbete och trångbott samt beroende av allmosor eller inte ens kommer ifrån de så kallade flyktingförläggningarna eller inhyrda hotell som får förfalla men till rent hutlösa kostnader för staten.
Det jag förordar är att som det nu är i världen kan inte sverige vara så ogint att det helt utestänger människor från ett drägligare liv till ett lämpligt antal - dom kan komma var ifrån som helst, ha vilken politisk eller religiös uppfattning som helst - men ska dom bli mottagna så ska dom skriva under på ett samhällskontrakt där dom innan påskrift ska bibringas 100 förståelse för vad dom förbinder sej - kan dom av politiska eller religiösa skäl inte skriva under får dom söka sej någon annan stans.
Att som nu bara ta in och placera ut folk efter hur det faller sej helt på lösa boliner är och har varit fel.
Folk som kommer hit av skyddsskäl måste tas om hand och beredas plats i försörjningskedjan så att alla bidrar vilket gör att alla kommer att vinna på detta aber till nödvändighet vartefter tiden går.
Som det fungerar nu förlorar de flesta på det. Folk som inte sköter sej ska veta att dom åker ut - folk som får en plats i samhället lär sej snart att tala samhällets språk - kanske lite knackigt i början men det kommer sej.
Att som mrh tro att vi kan lösa problemen med att reducera den svenska befolkningen till cirka fem miljoner är förutom att det är en totalförkastlig tanke även något som inte är genomförbar i praktiken utan tredje rikets modell för den slutliga lösningen och det är väl knappast något du ställer dej bakom lika lite som jag.
Att även jag stavar lite tokigt ibland är jag medveten om och bortser från för det mesta då andra gör - jag till och med rättar felstavningar i citat som du kanske märkte då jag citerade dej. Nej sånt tar jag inte så allvarligt på.
Ha det så härligt själv!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?