Valt inlägg:
Men Brunne 83 - pratar du med mej igen - det var en överraskande glad nyhet som jag ska förvalta med viss aktning.
Att gener har betydelse för människans utveckling i både stort som smått är redan påvisat - att dessa gener styr mänsklig utveckling på olika vis beroende på deras dominans respektive recessivitet - detta i sin tur kan ha med olika muskeltyper att göra liksom med benägen het för olika sjukdomar samt ålderslängd.
Men efter som du med sådan emfas hävdar att det är miljön i ordets bredaste betydelse som styr vilka människor vi blir så kan jag sträcka mej så långt att hålla med dej - den inre genstyrt endokrina så väl som den yttre klimatologiska m.m. har betydelse.
Arvsanlagen i detta sammanhang är ju en självklarhet vilket är väl så genstyrt som något - rent av precis vad det betyder. Med lika stor säkerhet som du kan jag inte avfärda dessa anlag som förts från generation till generation sedan amöbastadiediet som gällande annat än från din närmaste släkt.
Själv känner jag några vallonättlingar som definitivt är speciellt skickliga i konstruktivt tänkande beträffande både metallurgi och annan konstruktiv logik till skillnad från den gemene svensken som snarare är benägen att snällt göra vad den blir tillsagd.
Så säker är jag inte som du på att vem som helst som går en metallkurs blir skickligare på det än den genomsnittlige vallonen som en gång kom till sverige som utvald och skicklig arbetskraft inom sitt område - i detta fall är det något som signalerar att du inte riktigt förstår vad ett färskningsverk är eller en bessemmerkammare och vilken virtuos hantering det handlar om.
Citat//Svenskar som är med hembygdsföreningar är duktigare än andra på att sjunga Kungssången//sc. Att detta inte beror på gener är uteslutet - jag är tämligen säker på att de somaliska svenskarna i Ronna hembygdsförening inte kan en stavelse på kungssången - och jag personligen skulle aldrig ens ta en ton i det sammanhanget då jag anser att det ät viktigt vad vi lånar vår röst till - även detta beror sannolikt på gener.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?