Valt inlägg:
Ström 41
Nja svartkrut duger bra - framför allt kan man ha nytta av rökutvecklingen som om vinden ligger åt rätt hål förblindar fienden.
Vad mrh antyder ska du inte fästa dej vid - men en förklaring till att han drar in forntidens folk är att han försöker bevisa att det var bättre förr och att svenskar är renrasiga, fredsälskande och ena riktigt hyvens killar hela bunten som vill alla människor väl och gärna tänker på sin nästa genom att göra rätt för sej o.s.v.
På din direkta fråga om jag givit mej på Tage Erlander så kan det väl hända att med lite fundamentalistiskt nit går att tolka in någon passus någonstans som möjligen skulle kunna vara en antydning - inget annat vad jag kan påminna mej :-
Om nu inte mitt senaste svar till honom får dej att spänna hanen så lär du nog inte hitta något annat.
Varghagel är fusk - för stor spridning på så långt håll som du måste ha till skärmen för att läsa så dåligt. Citat//Man sågar inte av en gren", då man förstärker sin popularitet hos den grupp som accelererar//sc. Jag tror inte ens Reinfeldt är så naiv att han tror att hans popularitet ska rädda honom då det inte finns folk som arbetar och betalar skatt - det är ju hans lön det handlar om. Han är framför allt teoretiker - tillsammans med Slingman är båda tagna på sängen då arbetslinjen inte är applicerbara på andra än de förhållandevis mer kunniga och av ordnat arbete erfarna tidigare innevånarna i detta land - även om nykomlingarna är vuxna så har dom ett jättestort behov av dels och närmast i första hand en samhällelig inskolning och sedan en anpassning till den del av arbetsmarknaden som skulle kunna öppnas för dom så att dom åtminstone kan betala sina egna omkostnader - dvs relativt sett tämligen okvalificerat arbete - men med lite kontinuerlig förkovran så kan dom säkert avancera.
Det uppenbara att "Sverige behöver mer arbetskraft än vad svenskarna producerar", har tydligen gått dej helt förbi. Det finns inte folk så det räcker var du än tittar i samhället - utom i arbetsförmedlingens kö för arbetssökande - folk går på knäna och orkar inte - särskilt inom vården. Men folk behövs det över allt - och jag anser nog att det är rimligt att understöden till personer som inte är sjuka ska följas upp med motprestationer - det skulle kunna bli en god hjälp för de som jobbar - och de som bara lyfter bidrag skulle få erfarenhet och språk bara genom att delta i de förhållandevis enkla göromål som i dag folk har svårt att få tiden att räcka till.
Du misstar dej även på att jag skulle vara anhängare av tillväxt, så mej behöver du inte bota - men kanske kan du få lite annat att tänka på om det blir som jag vill - alla arbetsföra delar på alla sysslor som får samhället att fungera - och någon arbetslöshet finns inte.
Den strukturella diskrimineringen med avseende på bla. ålder är ett problem och helt förkastligt kan jag ju hålla med om då den inte tar tillvara de erfarenheter som ett aktivt arbetsliv givit - rena slöseriet med andra ord.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?