Valt inlägg:
#24 mrh/ ja ibland drar ju formuleringarna iväg - månne islams högsäte vara i Saudi, men att dom skulle syssla med djävulsdyrkan som sådan förstod jag att du inte menade sakligt, att hålla folket i allahs tukt och förmaning kan förvisso vara minst lika djävulskt som det kristendomen sysslat med genom historien.
Du menar att dina åsikter är representativa för svensk värdegrund, må de,,, annars har jag för mej att den stod mer för solidaritet av typ den barmhärtige samariten osv. än jag spårat i dina värderingar.
Sedan har du förstått fel - jag förnekar inte svensk kultur så som den visar sej i dag - jag anser bara att dess yttring inte är så mycket att komma med - i praktiken visar det sej vara svårt att solidarisera sej med det som i dag sker i den svenska kulturens namn - och detta att vara fredsälskande - pytt! Har du hört talas om vad de högsta representanterna för svensk kulturs demokrati sysslar med - bygger vapenfabriker i saudi bakom ryggen på svenska folket.
Och som sagt jag har inte sett så mycket av din vältalighet om ditt fosterland - handen på hjärtat bäste mrh. Är det inte mest långa litanior om hur illa det är ställt. Ett lands kultur är vad den visar sej vara - det går inte att i dag slå sej för bröstet pga det vikingarna sysslade med.
Jag skulle inte ha något emot att kunna vara stolt över det land jag fostrats i, men då ska det vara därför att det är värt det - inte för att jag dresserats till det.
Finns ingen anledning att bekämpa något folkslag - det enda det finns anledning att bekämpa är mänsklig dumhet.
Och nu är du åter inne på dessa ständiga klagomål på den svenska kulturen och svenskens generella dumhet citat//svenskar som röstar på de politiska partierna i sitt oförstånd Vår regim har valt islamisterna som de nya svenskarna//sc.
Inte så att jag inte håller med dej i vissa stycken - för det gör jag, men jag är inte varken religiös eller nationalromantiker som tror att allt var bättre för - det var det inte.
Och ingen kan påstå att jag gillar islam då jag anser alla religioner är folkfördärv och har ställt till mer ont än gott.
Att jag förvisso inser att människan framstår som ett religiöst flockdjur och att vi inte annat kan göra än att förhålla oss till det betyder inte att jag inte kommer att dra mitt lilla strå till stacken för att få mänskligheten på andra tankar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?