Rapportera inlägg

Valt inlägg:

17 Tackar allra ödmjukast Gunnar för din uppskattning av min förståelse. Att drygt 2,1 miljarder bekänner sej till kristendomen säjer inte så mycket - inte heller att antalet är i växande då ju hela mänskligheten är i växande och man av någon underlig anledning föds in i kristenheten genom föräldrars oöverlagda traditioner. Det är alltså vanligen inget aktivt ställningstagande för flertalet av tillskottet liksom det inte heller varit från tillskottens föräldrar - det mal liksom bara på - samma sak gäller för islam. Var och ens relation med sin gudsföreställning anser jag är en personlig angelägenhet - och sånt ska inte överlåtas på diverse religioners dogmatiska fundamentalism. I dina 33 antar jag du räknat in allt vad kristna samfund heter - från katolik över hela registret till de mångreligiösa i mörkaste afrika - eller har du missat någon? Vet du också hur mycket islam växer med per år via konvertering och vilken spridning den genomgår? På bara några år står det moskéer på platser i europa där muhammedaner var en kuriositet för bara 40 år sedan - där kan man snacka om progression. Och nej Gunnar någon respekt för religionernas folkförförelse kan jag inte uppleva som naturlig - snarare tvärt om - i diverse religioners namn våldtas mänskligheten och deras lögner förblindar och förbannar på samma gång - däremot har jag inga som helst problem med att respektera människor. Kristendomen bara som exempel är väl knappast att betrakta som en ödmjuk religion där den gått i täten för världsherraväldets kolonier. Inför kristendomens historia tycker jag att respekt och ödmjukhet sitter riktigt fel. Dessutom så förorenas samhällets ljudbild med detta evinnerliga skrammel med kyrkklockor, för att inte tala om dessa mässor och predikningar i radio då det finns så otroligt mycket viktigare saker att snacka om. Nåväl Gunnar - allt detta visste du ju redan - du behövde bara friska upp minnet lite :-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?