Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Bengt O 49 Att "samhället" lägger ner resurser på utbildningar av allehanda slag är både bra och dåligt - bra därför att utbildning generellt sett är av godo - dåligt kan tyckas då enskilda personer lägger ner så stort engagemang och tid på något som det ofta visar sej är värdelöst ur försörjnings synpunkt. Detta är inget fenomen som ensidigt drabbar romer - som jag tror jag berättat så har jag råkat ut för samma sak. Att det finns ett behov av ett sådant hem som Katitzi betvivlar jag inte, men skulle tro att det varit bra att tonat ner det det etnosegregerade upplägget samt att inte slå på stora trumman och göra det så känt. Att din artikel inte handlade om varför dessa hem behövs hindrar inte att den tanken och frågeställningen kommer upp i en öppen diskussion, och striktare än så tror jag inte vi kan begära att hålla oss till sakfrågan. Annars kan jag ju tycka att just den frågan är väl så viktig - vad är det i vårt samhälle som sätter folk av alla nationaliteter och etniska variationer i detta land sverige i ett så utsatt och destruktivt tillstånd att dom måste ha hjälp för att klara sina liv? Detta gäller som sagt inte bara romer, och jag är inte så säker på att dessa ens ska särbehandlas då ju just särartsuppfattningar oftast inte leder till några som helst bra lösningar, och det om något är zigenarnas historik, liksom judarnas ett tydligt exempel på. Beträffande mrhs "unkna inlägg" gör du helt rätt i att ignorera - jag har sonderat det nicket färdigt och kommit fram till att agendan det står för inte är annat än bittra spyor ur en förvriden världsbild.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?