Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tillåts man vidarebefordra Batikhäxan Berits funderingar när tråden handlar om Muhammed och svensk mångkultur och migration? Hon vränger lite på fakta och skojar med och överdriver svensk politisk korrekthet så man hickar till ibland. Det som inte tål att raljeras över och skrattas år är inte värt en enda kommentar, är nog hennes teori: "För mig är det självklart att böcker som inte är förenliga med feminismen, genusperspektivet och mångkulturen måste bort från alla landets bibliotek med omedelbar verkan. Tryck- och yttrandefrihet i all ära men detta är Sverige och inget barn ska behöva indoktrineras med diverse gamla våldssagor. Bättre är det då att barnen får ta del av vettig litteratur baserad på fakta och sunda värderingar. Mina tankar går förslagsvis till Koranen som är tämligen okänd för de flesta bland de allra minsta. Barn kan ha stor behållning av att få följa karaktären Aishas äventyr. Bort med Tintin, Pippi Långstrump och Emil i Lönneberga. Tintin vet vi alla är ohyggligt rasistisk. Pippi skulle kunna accepteras som en feminist- och genusförebild, dock är det problematiskt att ingen i boken/filmen bär hijab eller niqab. Kanske kan Stina Wirsén rita en afro-Pippi med hijab som tar upp kvinnors lika rätt att få bli omskurna som spädbarn precis som pojkarna! Emil i Lönneberga är så ohyggligt nationalistisk nazistisk att det nästan är överflödigt med en kommentar. Varför berättas det till exempel inte om köttsoppan slurken som fanns i skålen som fastnade på Emils huvud var halal? Vidare undrar jag naturligtvis varför inte lilla Ida har hijab i filmerna? Det enda som gör att Emil är relevant är faktiskt Krösa-Maja som i de flesta scenerna har hijab. Kanske var Astrid Lindgren inte så rasistisk som man kan tro?"

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?