Rapportera inlägg

Valt inlägg:

BRISTANDE livsmedelskunskap är ett av skälen till allt matslängande.Folk tror att all mat som inte ser perfekt ut är livsfarlig. Min moder blev plötsligt giftaslysten då hon var 18 år. Men det satte morfar stopp för, för han bara bestämde att hon skulle gå Landets bästa hushållsskola i minst ett år innan hon fick gifta sig.Detta var nog 1933, mitt i kristider. Dessa nya kunskaper hade hon och hela hennes omgivning nytta av resten av livet.Hon fick t o m en slags "Husmorsdiplom". Tyvärr flyttade jag hemifrån sedan jag lärt mig koka gröt och inget annat.Min hustrus matkunskaper låg på samma nivå. Vår mathållning blev därefter i flera år.Som socialarbetare såg jag sedan att det blev bara värre med åren. Många nyblivna unga par hade på 1980-talet INGA kunskaper o varken matlagning eller hushållsekonomi. Det rapporterar nu kronofoghdarna om. Kunder utan kunskaper tvingar handlarna att slänga utmärkt mat. Jag köper nästan bara utgångna varor och mår allt bättre!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?