Valt inlägg:
Såg på annat ställe att Jan Olsson inte ger sig in i diskussioner med anonyma, vilket jag kan förstå, och därför vill jag försäkra att Gonzo Long är Hans Berggren som dragit dit pepparn växer och där motorvägarna skördar mångdubbelt fler offer än Jan vill tänka sig, och där man kan köra ihjäl folk på fyllan och fortsätta lös och ledig, bara man har tillräckligt flott bil och pappas pengar bakom ryggen.
Bristen på järnvägar är det stora hindret för Brasiliens utveckling men den bristen passar kapitalet förträffligt.
Allt fraktas så dyrt som möjligt, dvs med långtradare på landsväg, och de som tjänar på sanslösa "transportlösningar" som gummidäck på asfalt i st för stålhjul på stålräls gnuggar händerna.
Landet har tyvärr 241 fångar/100 000 invånare, det dubbla mot Kina, ändå har ingen kallat Brasilien polisstat sen militärdiktaturen tröttnade 1985. Det är inte den bilden vi vill se, här vill vi se samba och fotboll och fest. Och när vi tittar på Kina, som vi inte heller vet ett dugg om, är vi programmerade att se en polisstat. Vilka tror ni sitter på kåken här? De fattiga, så klart. Som överallt. De okunniga, de som aldrig fått en chans. Plus en och annan psykopat som inte lyckats så bra som han räknat med.
Här syns klassamhället bättre, men att det är samma som ni har därhemma, det svär jag. Pengarna är globala numera.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?