Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Först vill jag svara Jan Olsson: om du läser vad som står i artikeln förstår du nog att jag anser att det vore önskvärt med så få människor som möjligt i fängelse. Överallt i världen. Det hoppas jag du är överens med mig om. Och vad är det här för svenska: "Kan det inte finnas olika skötsamma människor i olika folkslag? Att jämföra Kina med Amerika verkar på mig tendensiöst!" Det finns säkert åtskilliga skötsamma människor i varje folkslag. Och att det "verkar på dig tendensiöst", vad menar du med det? Felstavat är det också. Bör man som skötsam undvika att jämföra USA med Kina? Är det anstötligt? Jan Brunnegård blir tydligen lika hänförd som blåhåriga amerikanska käringar över de två vämjeliga uppvisningar i "demokrati" som partikongresserna utgjorde. Såg du inte hur de behandlade Ron Paul? Och vad gäller FBI, Säpo osv, googla på "repressiv tolerans". Det är den som låter dig och mig skriva som vi vill. Än så länge. Det är otroligt arbetsbesparande för alla tankepoliser att vi envisas och gör det på nätet. Leif Ström ondgör sig över att "uppgifterna kommer från Black Agenda Report, News, Commentary & Analysis from the Black Left." Är Ström rasist? Han har i vilket fall fel: uppgifterna kommer från FN, jag hittade dem via Glen Fords artikel på commondreams.org. Och så tror han tydligen att jättemånga som "illegalt" invandrar till USA hamnar på kåken för det. Det är arbetskraft som invandrar dit, Leif. BILLIG sådan, du vet. Bilkramare är du tydligen också. Jämlikheten i samhället minskar av dålig kollektivtrafik, måste du väl hålla med om, och de mångas nöd och okunnighet befrämjar såväl den sorts brottslighet som du stirrar dig blind på som de riktigt stora kupperna, där t ex FOXnews flyttar in i din hjärna som rättesnöre för sanningen eller regeringen skickar ut dina barn som kanonmat. Och något lika löjligt som att jag aldrig skulle ha befunnit mig på motorvägar – använt som dräpande slutkläm! – nu får du ge dig, Leif. Lennart Asp kan räkna till Apollo 17 och får det till 110 kg mångrus. Ingen kommentator tar upp frågan varför bragden aldrig har upprepats, trots teknikens alla landvinningar på de 40 år som gått. Varför har så inte skett? Och det är där skon klämmer: ifrågasätter man intrummade "sanningar" så får man fan för det, oavsett om det gäller huruvida jorden är platt eller 11 september eller månlandningar eller vilka gudar man ska dyrka. Ingen av er kan ens ta FN:s statistisk på allvar när den strider mot era förutfattade meningar om hur en polisstat ska se ut. Per E vill ha statistiken över AVRÄTTNINGAR, som om kinesiska eller ryska avrättningar skulle rättfärdiga 2 miljoner fängslade i USA många avrättade. Men den statistiken får han leta rätt på själv. Tack för ordet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?