Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jocke: Jag tror inte vi delar samma syn på feminismen, men jag kan ändå hålla med om att man i vissa ideologiska rörelser tror enbart på sociologiska förklaringsmodeller och förnekar alla fakta som faktiskt finns och pekar på att det generellt sett finns många skillnader mellan könen. En liten klick av feminister verkar tro att män och kvinnor egentligen är exakt likadana förutom könsorganen. Men jag har fått uppfattningen om att de är en minoritet. Jag tror de flesta feminister anser att det finns en skillnad mellan könen, men menar jämlika löner och jämlikhet inför lagen, etc är viktigt, och det håller jag absolut med om. Som jag ser det så går inte jämlikhet ut på att vi ska intala oss om att vi är exakt likadana. Det tror jag är farligt tillomed. För mig handlar jämlikhet om att acceptera att vi är olika, men att ingen ska vare sig behandlas mer negativt eller mer positivt bara för att de råkar vara födda till ett visst kön eller med en viss egenskap.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?