Valt inlägg:
Hm, den här artikeln låter rätt klok och vetenskaplig vid första anblick, men jag känner mig ändå skeptisk. Såvitt jag vet är det extremt liten genetisk variation mellan olika mänskliga individer. "Ingenstans på jorden går det att dra en genetisk gräns mellan människor. Samma genvarianter finns i alla världsdelar, även om det växlar hur vanliga de är. Och alla har vi vårt afrikanska ursprung kvar i arvsmassan", skriver t ex SvD i en artikel från 14 oktober 2007, och fortsätter längre ner i samma artikel: "Den genetiska skillnaden mellan två slumpmässigt valda människor är bara 0,1 procent: bara en av tusen av de enheter som bygger upp deras DNA skiljer sig åt...". Det rimmar inte så bra med Jeppssons ord "... det finns dock genetiska skillnader mellan folkslag och också stora skillnader inom en folkgrupp, det är något man inte kan förneka." Att det finns genetiska intellektuella skillnader individer emellan är, som jag uppfattar vetenskapen vidare, lika naturligt som att vi ser olika ut utanpå från individ till individ.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?