Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#12 Tack själv bäst mentalfilosof - jag är helt ense med en del av dina reflektioner i tid och 4 rum Själv betraktar jag eu som en hopplöshetens hopkok i brist på just den mentala kvalitet som motiverar modet att svara även på det den i sin begränsning uppfattar som statiska frågor. Dina fyra F har även andra kvaliteter, mer eller mindre godartade - det första är en i grunden god kvalitet, men kan missbrukas. Det andra är en belastning utom för den som inte vill ha sanning. Det tredje är vad som blir följden av den andra. Det sista är nödvändigt, fast på den grund som det andra förnekar. Huruvida Claes Janssen har rätt vet jag inte då han är obekant för mej - troligen även jag för honom - men du kan ju alltid be honom höra av sej om ni råkas någon gång - själv tycker jag titeln på hans bok ”Förändringens fyra rum” låter aningen begränsad. Kan inte heller hålla med om att frågan "hur" skulle behöva betraktas som statisk då den förutom att ha kvalitet i tid och rum även är polemiskt utvecklingsbar inom så väl som utom dynamikens ramar - måhända begränsad av empirins misstro mot allt som ännu inte kan bevisas, mätas eller logiskt förklaras - vilket naturligtvis ur det perspektivet är helt riktigt - låt de fria själarna söka svaren i det ännu outforskade. Varför fråga då vi redan vet? Därför börjar alla svar med första ordet i denna mening, men skiljer sej därefter i tusen perspektiv. Att sverige skulle vara så unikt tvivlar jag också på - säj det lands regering och ekonomiska styre som inte lurar sitt folk med sin hypermakt eller diskriminerar då diskriminantion lönar sej? Eller än sorgligare formulerat - säj det folk som inte lurar och diskriminerar sej själv om det tror att det tjänar på det. Citat//Brist på kvalitet och säkerhet i resurser och producerat resultat är alltid en framtida kostnad för samhället//sc. JA - samt en nutida förlust. Citat//samhället det är du och Jag och Jag är trött på den svenska modellen av demokrati och mentalt utvecklad kunskap//sc. Rätt, och är det samma, men med en liten komplettering av meningens betydelse - det fattas enligt mej ett litet o före näst sista ordet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?