Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Janarna och Jocke - nu börjar vi närma oss real-ismen, trappstäderskor och gamla mammor, ton- eller över-åriga ungar och detta att försöka få ekonomin att gå ihop vilket tydligen var ett problem som mannen ansvarade för redan på knarranas tid enligt Aabo som fick duga för att slippa höra knorrandet från knorrade magar - jag så blev det ju flera munnar mindre att mätta av det lilla som återstod sedan drakarna provianterat. Ja så kan det ju ha varit, men man ska inte generalisera allt för mycket vad gäller våra förfäder - eller oss själva i vår närvarande tid - själv känner jag inte någon manlig hustyrann eller patriark av den där förhatliga typen som i och för sej skulle vara värd att hata - men i gengäld känner jag ingen betongfeministisk kommandora heller, men jag känner tillräckligt många sansade medmänniskor av alla kön för att se en viss normalitet i just det förhållandet. De nidbilder som ideligen målas upp för våra såbara sinnen slår dessvärre lätt rot oavsett där ligger någon sanning eller ej - än värre då dom emellanåt tenderar att bli självuppfyllande.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?