Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Mr H #54 Jag får väl först försöka klargöra för dej vad detta med kultur, och orsaken till stolthet över denna, eller som du menar sker i dagens läge - att den svenska kulturen "hatas och ratas av mången svensk" tillika med mången invandrare kan man ju tillägga. Var så god skulle man ju med all rätt kunna säga - en yttring av vad slag den vara må är värd sin respekt eller vämjelse - det beror bara på just hur den yttringen uppfattas av de som berörs av den - eller hur? Jag vet inte om du lagt märke till det eftersom du frågar, men det förhåller sej så att alla och envar har den rätt den kan ta och försvara. Det gäller länder så väl som annat ägande eller hävdande av särartsbeteende - kolla bara vilket internationellt stöd staten israel åtnjutit sedan den bildades som en ren kolonialmaktskonstruktion - liksom flera andra stater i mellanöstern, afrika och amerika - vadå eget land??? Inte för att jag anser att det är rätt det som sker och skett - men mänsklig kultur visar sej röna framgång ju bättre den är på att TA för sej och sedan göra förfoganderätten över det tagna till lag. I det fallet kan jag nog tycka att den undfallande svenska kulturen är ett föredöme intill utplåning - den skapar inga martyrer till ingen nytta, den bara självdör. Och vet du varför? Jo min bäste Mr H det finns tydligen inga värden som är värda att försvara - något du själv givit mej belägg för att tro då du inte kunnat ge mej några exempel på något specifikt svenskt som har de bevarandevärden du menar skulle finnas och motivera en levande praktik - alltså som jag förstår att du menar vara hotade i dag i.o.m. det mångkulturella vilket du menar blir en följd av den myckna invandringen. Är det rätt uppfattat? Men som sagt utan att veta vad du menar som är så värdefullt i den kultur som sverige lär ska stå för så kan jag ju varken säja bu eller bä.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?