Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Lasse #44 Du undrar om det ändå inte är bäst att pröva Assange sak i domstol - jo det kan jag verkligen tycka - men det säjer inte att Assange behöver vara på plats - hans ombud kan säkert klara presentationen av hans sak med honom online från en säkrare plats än svenskt territorium. Då anser jag nog även att prövningen ska göras inför öppen ridå - damerna i fråga har säkert inte något emot lite publicitet vad jag kan se genom deras agerande hittills. Citat//visserligen är anklagelsen så banal som våldtäkt i dagens mångkulturella Sverige.//sc Du menar väl ändå inte att våldtäkter vore mindre banala om sverige inte blivit mångkulturellt? Du menar väl att vad som helst av typ trasig kondom i dag rubriceras som våldtäkt eller sexuellt ofredande och det är det som gjort landet så mångkulturellt banalt - eller? Ja jag påstår att Sveriges kultur inte är så mycket att skryta med - något som du själv antyder i ditt utfall mot det mångkulturella - skulle vi ha en levande kultur av annat värde än vad som är fallet skulle väl livet i sverige se annorlunda ut kan jag tro - men vad ser du? Om det är det undfallande svenska agerandet gentemot tyskar, ryssar eller amerikaner som du menar är en kultur att värna om, eller om du menar att det undfallande beteendet att inte tala om för skydds- hjälp- och lyck-sökande människor som kommer hit vad som rimligen borde kunna förväntas av dom för att fungera i det svenska samhället är en kultur värd namnet så må det väl stå för dej - men jag har andra kriterier för vad kultur att vara stolt över skulle innebära. Möjligt skulle varken du eller jag finnas till i dag om sverige hade visat lite ryggrad då - eller så hade jag kanske inte blivit vapenvägrare - för då kanske jag skulle ha sett en annan mening i att ha ett dyrt försvar - om det faktiskt användes till att försvara heder och anständighet och inte bara som plattform för uniformerade dårars inbillning att dom gör skäl för sin lönegrad.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?