Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja detta kan ju låta konstigt, och även ge möjlighet att dra paraleller till nazim mm, Vad jag förstår så handlar det om icke livskraftiga födda , eller födda som genom fysiska deffekter tvingas framleva sitt liv med plågor eller total passitivitet som kollin. Jag har under en tid arbetat med gravt handikappadede - till exempel barn som haft huvuden så stora att dom själva inte kunnat lyfta detta huvud från marken - tillika kroppar som varit så deformerade att någon som helst motorik variit omöjlig. Ärligt talat så ser jag tämligen allvarligt på den empatilöshet som tvingar dessa att framleva denna naturs eller våra mänskliga dumheters förorsakande av deras lidande. Samma sak gäller med andra människoors rätt att få avsluta sitt liv som förlorat sitt värde av vilket skäl det var må. Klart är dock att någon samhälsekonomisk avlastning av andra skäl än hänsyn till det individuella lidandet inte ska kunna övervägas.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?