Valt inlägg:
#29 bizon Vi ska kanske ha en president, du som anser att kungafamiljen ska bort. Tänk dig att vi skaffar oss en President och en Senat, på sätt och vis skulle det bli bättre, för då slapp vi journalistkåren tror jag som den tredje statsmakten" som i högsta grad styr folkets åsikter.
Folkviljan fungerar så att vi är missnöjda helt enkelt, felet är bara det att när det är dags att gå till valurnorna, så röstar de efter vad de läst om i tidningen och med tanke på alla dess lögner, så kommer folk att rösta på de partier som tidningen framförhåller.
Märk väl om partier utanför riksdagen skriver de knappast en notis om dessa tidningsmurvlar, om de inte anar att något dylikt parti har en viss chans att komma in i riksdagen. Vårt politiska valsystem är knappast demokratiskt och vad är demokratiskt numer, med tanke på den huggsexa som drabbat landet.
Om den rena folkviljan anammades så misstänker jag att det skulle bli ett ras för samtliga riksdagspartier och nya partier kom in i riksdagen, men det finns en stor hake med detta ju fler partier ju sämre politik för landet som vi redan har sett i evinnerliga tider.
Men det stora problemet är att politikerna styrs av våra journalister och kapitalets vilja.
Det här måste det finnas en lösning på och då tror jag faktiskt om vi endast hade två ledande partier, duvor och hökar eller Hattar och Mössor, ja du hör vi kanske borde starta om ett nygammalt politisk system eller rent av ínföra ett politiskt system som bottnar i närdemokrati.
Ett ofog är, dessa icke folkvalda tjänstemän som är rådgivande partner i de politiska partierna, som faktiskt har ett stort inflytande på våra folkvalda politiker.
Vi har tror jag ett olösligt problem på halsen så det spelar inte någon roll med nuvarande politiska system som inte går att rubba på utan sammanhållning av det svenska folket, så går det inte att lansera något nytt, se på kommunisterna, de klamrar sig fast vid gamla dogmer med planekonomi m.m. trots att kommunism är ett misslyckat experiment.
Vi på Sourze får slå våra kloka huvuden ihop och försöka finna den ideala politikens agenda som bygger på att en bra karl klarar sig själv om förutsättningen finns förstås i samhället med en rättvis fördelningspolitik.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?