Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Mr Harmoni Nu är jag en sån där strateg så då miljöpartiet hängde på gärsgårn röstade jag på dom, men senare då dom verkade sitta någorlunda säkert hittade jag andra som behövde stödas. Det dök upp ett kul litet parti som heter "Tillit" vilket nog kan säjas vad vi behöver lite till vars. Mp blev dessutom lite väl borgerliga vilket inte helt faller mej i smaken. Jag tänker mej att mångfalden behövs i rixdan - låt många röster höras! Att de flesta partier en bit bakåt i tiden var nationalistiska är just inte så konstigt - arbetarrörelsen har förvisso haft en tradition av internationell solidaritet, men grunden har varit en nationellt fungerande arbetsmarknad. Det som sker nu i och med eus arbetskraftsrörlighet ses inte med blida ögon av arbetarklassens främst hantverkare som på det viset blivit utsatt för en helt snedvriden konkurrens - skulle vi åka ner och konkurrera med de utländska knegarna som här tar de uppdrag dom kan komma över till så kallad minilön om det fungerar - ja då får en driven snickare kanske motsvarande en fyrtio-femtio kronor - samma summa som dom jobbar för här i praktiken - jo det är mycket pengar där i Rumänien eller Kroatien mf platser, men det går definitivt inte att betala villalån och bilkostnader eller klä sina barn här i detta land med den inkomsten. Lägg därtill ROT-avdraget som gör att de som har råd får femtio procent betalt av andra skattebetalare - visserligen bara upp till 50.000, men det är per person i hushållet - med andra ord får ett par förvärvsarbetande makar hundra tusen i skattelättnader. Inte undra på att det snickras för glatta livet ute i villasamhällena - ett bra har det i alla fall med sej och det är att fastighetsbeståndets förfall blir allt mer sällsynt. Men som sagt - fina hus har folk bara glädje av om dom inte bombas sönder och samman av lössläppta militärmakter.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?