Valt inlägg:
Ja, det är märkligt, men jag blir nästan mer ledsen när djur blir sjuka, än när människodjuren blir sjuka. Plånboken blir ju lite ledsen också som du antyder ...
Jag har haft hund förut, en sävlig korthårig envis tax, och tyckte det skulle vara intressant att jämföra och se hur katter är. Det blev ju en ny erfarenhet att häpen iakttaga omöjliga kroppsrörelser, plötsliga katthopp från stillastående, kattslagssmål och vild fartfylld råttjakt precis som Tom & Jerry. Plötsligt demonstrerades handgripligt vad kattens lek med råttan - och fågeln - innebar i pratiken! Halvdöda halvt uppätna råttor, eller småfåglar, lämnas kvar i dödsplågor när kattuslingen blivit trött på leken och ska sova lite middag! :
Vår katt brukar också bli sårad ibland, men mest småsår. Jag gissar att han är klok nog att dra sig undan om det blir för mycket? Han kan faktiskt bli kompis med en del katter också!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?