Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Pia citat//Men snälla du! Det finns inga garantier för någonting här i livet!//sc. Nej förvisso inte, men det finns gott om omständigheter som gör livet till det helvete det är för de som drabbas. Klar du och jag kanske haft tur, men jag har förstått att alltför många sitter i en helt annat sits. Och må så vara att varken du eller jag har förväntningar på en gudomlig rättvisa - men så talar jag varken om dej eller mej - det jag talar om nu är särskilt den judisktkrista samt muslimska gudsuppfattningen - alltså grenar på samma trosträd. Nöjer du dej med åseendet av det vansinne som följt och följer i de trossatser som så intimt är förknippade med vår historia och vår nutid utan att försöka lyfta detta ok av mänskligheten så var så god - jag gör det ju inte som du märkt. Men varför låta din förnöjsamhet störas av mina funderingar? Är det inte skönt att slippa hela tiden deklarera din avhållsamhet och övrigt avståndstagande från dylika frågor? Citat Pia//Så länge man inte hela tiden framhäver sitt ego, är jag nöjd.//sc. OK Pia, men jag får inte den förnöjsamheten att riktigt stämma med din idoga förföljelse av de som inte tycker som dej - de av annan mening, eller de som ser saker som inte du ser - hur hänger det ihop? Kanske "förföljelse" är ett för starkt ord för dej, men du framhåller ju som oftast din egen förträfflighet som mall för andra - inte precis i resonerande termer utan som något som andra gott kan foga sej i - undrar om inte det kan missuppfattas som att det är ditt eget ego som där får stå i centrum som mall för alla andra? Hur är det - kan det vara det som kallas "mallig"? ..

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?