Valt inlägg:
"människan underkastat sej, och tyvärr fortfarande gör trots upplysning och en mycket påtaglig gudsfrånvaro i allt som sker och har skett".
Tycker du väntar dig mycket av Gud du! Men jag förstår vad du menar. Tror det är en allmän missuppfattning, att Gud är nån slags person. Den irrläran kommer kanske från dem som predikar. Jag är född och döpt som kristen, men jag tillhör världen och där finns många olika trosuppfattningar. Huvudsaken att man respekterar tillblivelsenvärlden, människorna och livet, tycker jag.
Jag ser nästan ämnet som söndertjatat. Det är så jobbigt med all denna ilska, som inte bär någonstans. Du frågade vad som bär i livet? Det som bär finns inom oss. En vetskap om att man inte får smutsa ner människovärdet och den tillvaro vi lever i. En övertygelse om att livet är vackert trots allt. Man får kämpa mot det onda. Det som gör ont. Man får ta fram sin tro på det goda och vara lycklig när man ser det. Vad som helst kan hända i denna världen. Det är min åsikt om livet och tron - och det som bär.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?