Valt inlägg:
God morgon Asp #76
Du undrar vem som pratat om utrotning och att se döden i vitögat?
Och då får jag väl svara på det - det var jag.
Jag har även hört glunkas om din pacifism, men undra något över hur grundad den är i dina djupare medvetenhetslager?
De där med välriktad indianpil är bara en Hollywoodföreställning - visserligen dödade indianerna en del bufflar Bison, men med pil och båge blev det en plågsam död för mina numera utrotningshotade artfränder.
Den vite mannens förmåga att slänga hett bly omkring sej var måhända något skonsammare då kulorna träffade, men det gjorde dom inte så ofta som en del tror.
Både skjutvapnen och skyttarna var tämligen oprecisa så det var mer tur än skicklighet om det räckte med ett så kallat välriktat skott.
Många är de Bufflar som senare dött av blyförgiftning och fått ruttna någonstans med pälsen på i stället för att ligga flådda och nakna kvar på det gräs som en gång givit dom deras liv.
Den arsenal du talar om i sammanhanget - pil "med sugkopp respektive några paintballs" kan nog räcka för ditt syfte - vad det nu kan vara, och låt inte mej störa, lek bara snällt vidare så stör du ingen annan heller ..
Verkligheten är oftast lite annorlunda än vad hjältefabriken i Hollywood präglat våra hjärnor med.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?