Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#73 "/hur många samtida fanns det, som fattade vad han verkligen pratade om?// Ja hur många samtida finns det som fattar något över huvud taget - de flesta samtida har fullt upp med sitt - endast vissa kan ägna sej åt lyxen att fatta något - och i det fallet är det ytterst godtyckligt vad det är dom kommer att ägna sitt fattande åt". Väldigt cyniskt uttryckt Bizon. Du är väldig gammalmodig också. Du hänvisar till gamla kungar och kyrklig skräckpropaganda...........när tron i själva verket stärker och inte fördummar. Man måste se bortom, varför religionen över huvudtaget finns. Om du är en mycket gammal själ, som har insikten om, vad människor kallar för Gud, så skulle du inte vara så arg på alla- kyrkan och dem den tillhör. Då skulle du försöka förklara i stället för att var arg och besviken jämt. Men du kanske inte vet mer än nån annan? Du kanske bara tror- på det du ser? Jag tror också på det jag INTE ser. Vet du varför? Jo, för hela den här världen finns inom oss. Så är det för mig.Och för många andra. Att ta fasta på vad som är dåligt, falska människor som för falska krig, är inte min grej. I slutskedet ser jag på det som är positivt. Det som bär. Men det är kanske en läggningsak.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?