Valt inlägg:
Leif E Ström #72
Citat//I motsats till Ewa Lindqvist Hotz, framstår filosofen Alan W. Watts livsyn i symbios med den klarsynte Bizon. "När jag betraktar träd och klippor, himlen med stjärnorna och molnen, havet eller den nakna människokroppen finner jag mig existera i en värld, där den kristna religionen helt enkelt inte passar in."
Han uppfattas som om det vore en omöjlighet att förbinda upphovet till den kristna religionen med upphovet till det fysiska universum.//sc
Ja jag förstår att du funnit en spik att sätta fingret på. En del av Jesus ord och mening passar in i en kärleksuppfattning bortom det materiella - dock långt ifrån allt. Å andra sidan är det mycket som människan både före och efter Jesus uttryckt och försökt efterleva som väl skulle passa in, men det mesta försvåras av själva livskonstruktionen där allt vill leva och älska, men allt måste ruttna och dö.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?