Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Kanske några tankar om sanningen kan lätta upp? Inte min för den är dåligt utvecklad, men den här prästvigda kvinnan verkar ha studerat ämnet. Ewa Lindqvist Hotz säger: “Och jag känner att: Nej, det är inte sanningen om mig!” Nej, det är INTE sanningen om mig! Sanningen om mig är inte vad jag köper, inte hur duktig jag är, inte hur välartad min son är, inte vilka åsikter jag har, inget av det jag lyckas prestera. Det är inte sanningen om mig, och det är inte sanningen om dig! I samma andes anda sammanfattar hon hela problematiken runt oss debattörer genom en enkel konklusion: sanningen om oss älskad, förlåten och värdefull genom allt! I motsats till Ewa Lindqvist Hotz, framstår filosofen Alan W. Watts livsyn i symbios med den klarsynte Bizon. "När jag betraktar träd och klippor, himlen med stjärnorna och molnen, havet eller den nakna människokroppen finner jag mig existera i en värld, där den kristna religionen helt enkelt inte passar in." Han uppfattas som om det vore en omöjlighet att förbinda upphovet till den kristna religionen med upphovet till det fysiska universum. Nu mina herrar får ni reda ut om sanningen är att vara älskad, eller om det är att bevisa den.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?