Rapportera inlägg

Valt inlägg:

ASP 26/ Jag tror att vittnena missade mycket av vad Jesus sa när han gick omkring med dem under kanske tre somrar. De hade inte skrivdon med sig och minnet är selektivt. Även om nog många förr hade ett mkt bättre minne än vad vi har nu.De visste att de måste Minnas när det inte fanns ngt skrivet. De gamla svenska Lagmännen hade inga lagböcker kring år 1000, de fick tradera, heter det väl.// Mycket intrtessant att läsa de fyra evangelierna jämsides. De betonar helt olika saker.En gång var jag rätt duktig på detta.Men tillsammans kan de fyra vittnena ge en bra bild av Jesus och hans förkunnelse. För mig är de tillräckliga källor. Det menar också de som i mer än 20 år satt och tog fram BIBEL år 2000 Plus en uppslagsbok år 2002. STATEN lade ut många miljoner på detta projekt. Den är en äkta SOU Statens offentliga Utredning. Där finns knappt ett ord om att man ifrågasätter äktheten i berättelserna. Men folk uppfattar saken olika. Bibel 2000 är inte en slags översättning, moderniserimng. Det är så nära grundforskning man komma utfört av massor av olika slags experter....osv.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?