Valt inlägg:
Kvartpetiternas mästare, nästan lika skicklig i din profession som Jascha Haifetz. Det var ett uttryck som man på torsdagar avlöningsdagen kunde få höra när någon redaktör ville vigga några tior.
Men vad var blylukten vid ombrytningen i jämförelse med det smörjande blye´t till en V:8? Det händer än i dag att jag stannar upp när någon drar igång sin gräsklippare eller utombordare, för några V:åttor bör man inte se.
Lukten av kaffe och gammal motorlja saknar jag också. En äldre teknisk begåvning på gården hade nämligen tillgång till sin mors kök och på hennes vaxduk byttes det kamringar, lager och foder. Hon som inte styrde bilarna men köket, frågade aldrig om vi ville ha fika, hon bara serverade mellan momenten.
Nu till Lennarts fråga: varför samlade man på registreringsnummer? Man samlade inte på nummer utan på länsbokstäver.
Ju längre ifrån lokalpunkten desto högre poäng. De nordligaste länen BD och AC, tillsammans med de udda K och I låg i topp. Kom någon med ett Y från Sundsvalltrakten, kallades vederbörande "klyktattare".
Lennart och "Dubbel Janne", lägg märke till min byline. Dagen till ära har jag en Taunus-glob i emaljerad mässing. Hade en 62/63:a som gick under namnet "spjutet" då den vinglade och vred sig båd högt och lågt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?