Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag upptäcker, Jan O, efter ditt påpekande att jag går och spinner på en fransk veteranbil. Att smida på och svära över där under björken. Konstigt egentligen. Det finns ju rejäla tyska Ford Taunus, den där första med pontonkaross och en kylarprydnad av glas föreställande en jordglob. Denna bil "visslade" av luftströmmen genom grillen så vi kände igen den hundratals meter innan den passerade oss ungar där vi satt och skrev upp bilarnas registreringsnummer... Minns någon varför vi skrev upp bilnummer? Kalle Blomkvist var förstås het i de åren. Engelska Ford Cortina GT oh, Lotusversionen, sextiotal, varför inte östtyska Trabant eller IFA Wartburg, kopior på västtyska DKW från strax efter kriget. Varför inte Volvo PV 444? Jo därför att min första bil var en PV 1947 A-modell, mycket tidig med tresiffrigt tillverkningsnummer. Brudarna åkte tyvärr hellre med Jannes Ford Crown Victoria. Eller Olles Plymouth Belvedere. Återstår Saab och en trepip vore kul. Den tvåcylindriga 92:an, alltid grön ända till dom målat slut på det stora överskottslagret av grön lackfärg för flygändamål. Den bilen var oerhört överstyrd så den som försökte rejsa med den ångrade sig bittert, där han satt, nere i diket.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?