Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Leif E Ström Kul att du också varit med om det - mina föräldrar var ju inte fyllda tjugo år - mamma 17 och pappa 19 eftersom jag hade så brottom till världen oklart varför - så det var bara att skriva till kungs som man gjorde på den tiden och då ju preventivmedel var en lyx som de flesta inte hade hört talas om så vart det nog ganska många brev till kungen. En annan intressant sak som då hände var att de militära av någon underlig anledning kunde visa en större mänsklighet än då jag ryckte in ca tjugo år senare. Farsan låg ju i den så kallade beredskapen och skötte en stor strålkastare i spaning efter fientligt flyg. Morsan med mej låg i en säng på det på den tiden kalla Söder med lunginflammation. Far min - även kallad StorTeddy, ansökte om permission för att sköta sin sjuka fru och mej, och fick det tills mor min kunde klara den saken själv. Det var faktiskt annat krut i en hel del karlar på den tiden - allt snack om smitande manfolk är säkert sant i många fall, men det var inte alltid som de biologiska fäderna ens blev informerade om vad som hade hänt - dom var många gånger lika okunniga som flickorna.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?