Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#9, Pia, man vet inte, men då samma sak hände för mig, skrev jag till kungen och fick hans välsignelse, gifte oss på en lördag och åkte in i lumpen på måndán. Har lite kunskap om hur det sociala fungerade på den tiden då mor min arbetade på familjebidragsnämnden. De som i dag pratar om bostadsbrist eller trafikkaos i Stockholms innerstad har inte en susning vad de talar om. Inneboende eller kontrakt i andra eller tredje hand var den enda möjligheten. En ogift kvinna med barn i början av 60-talet, fick inget familjebidrag, hon fick socialbidrag i bästa fall. Några direkta medel i handen förekom oftast inte, utan medellösa fick kuponger för att köpa det väsentligaste för uppehället i speciella butiker. De som uppfattar oss svenskar som människorna med medfödd honungssked, bör ägna några timmar åt "Skå-Gustavs" literatur och då främst "Det sociala arvet"!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?