Valt inlägg:
5/6 Hmm, om man läser artikeln, och vad förf skrivit innan, så inser man att detta med näthatet nog är underordnat hennes egen filosofi, om hen och andra ofta mestadels dessvärre vinklade feministfrågor. "Gillar alla som tycker som jag he he," enl hennes egen profil.
Och så här står det: "Efter ett år av skrivande och läsande har jag insett att de flesta är äldre människor, oftast vita män, som älskar gamla värderingar, röstar upp Sverigedemokraternas artiklar och inte tycker om sådana som mig. Unga invandrartjejer som har för stark ryggrad för att låta sig slås ned av ilskna ord av ännu mer förbannade gubbar, som inte vill acceptera att jag har åsikter som jag gärna blottar och puttar fram till debatten."
"Oftast vita män som älskar gamla värderingar, röstar upp Sverigedemokrater osv". Där kom alldeles tydligt definieringen på "näthatarna"! Förutom åldersdiskriminering och lite dubbelbottnad rasism och annat. Är nu de vita äldre värst?
Och detta vänder jag mig emot. Och har i mitt förra inlägg visat på motsatsen. Att det idag ofta är unga feminister, av båda könen tydligen, som sprider och triggar fram näthat.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?