Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag reagerade själv på näthatet 2005, när jag försökte skriva om vad jag då såg.  I dag tror jag om näthatet att det till största del är omedvetna människors uttryck av psykiska processer som inte är knutna till individer utan som har med grupper att göra.  Omedvetna individer uttrycker gruppens vilja.  Och gruppen vill inte bli ifrågasatt, så det spelar ingen roll om du har aldrig så goda motiv, vilja och fakta, för det skiter gruppen i då den som en transpersonell entitet - "ett spöke" så att säga - ser sin existens hotad av din verklighet.Precis som med dig Angela så har detta motstånd stärkt mig.  Men också precis som du Angela så känner jag väldigt starkt för alla dem som istället tystats, som låtit sin kreativitet undertryckas och som är frustrerade, ledsna och kanske rentav själva har blivit cyniska och själva börjat ta ut skadan på andra - nya generationer av undertryckta själar.  För att vi individuellt och som mänsklighet ska bli friska måste vi tillåta oss uttrycka oss, så alla hjältar som orkar kämpa i motvind måste vända detta.  Vi kan!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?