Valt inlägg:
Du kan köpa nästan 2000 godkända bilar i Västra Götaland för 5.000-10.000 kr om du bläddrar i Blocket.Det är ju sensationellt.Du kan också köpa fantastiska lyxbilar för ca 30.000, bilar som rätt nyss kostat över 300.000 kr.De gamla bensinslukarna är helt enkelt "ute".Man har inte råd längre att köra dem till jobbet 10 mil bort.För det kostar i bensin ca 30.000 kr året plus lika mkt till för bilens övriga kostnader.Vem har råd med det?
Men det är förstås kalastider för folk som kör väldigt lite och bara i bästa väder. Jag tänker på stora pensionärsgrupper som hela liver kört billiga enkla Folkbilar men som nu kan köpa ngt fint och köra några mil i veckan. På ett ståndsmässigt sätt.
Jag har så gott om tid så jag sitter och bläddrar bland bilarna ett par ggr om dagen. Det är som ett underhållande kortspel. Se hur bilar kommer in och säjs ganske fort - eller ytterst segt. Många bilar med dåligt anseende blir förstås stående åratals inna de dras till skroten eller tyvärr hamnar i en skog.
Jag är tekniknörd - inte kunnig men alltid intresserad. Så jag gillar att spana in PRIUS och en del andra originella fordon tekniskt sett. Så här års dammas också jättelika Jänkare av o blir till salu. Samt underbart vackra sportbilar från Italien o annat håll.Även här finns prisfynd men också enorma priser på gamla åkdon.Tänk om jag hade ett enormt garage och massor av klöver!
Så jag sitter här med tomt conto och en billig VW och har det riktigt trevligt. Vilka bilar har försvunnit i eftermiddag tro?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?