Valt inlägg:
Fristående fortsättning på mitt förra inlägg i tråden:Den vetenskapliga sanningen kan varken bestämmas demokratiskt eller av en kommitté. Det VoF sysslar med är att grötmyndigt pådyvla andra sina fördomar under förespegling att detta skulle vara vetenskap. VoF avfärdar allt de inte gillar, oavsett om de har någon kompetens på området eller om det avfärdade redan visat sig fungera eller ej. De går alltså ofta utanför sina egna ämnen, och när de gör det så har de enligt rådande vetenskapligt synsätt inte mer auktoritet än tjejen i kassan. De bryter även mot annat - deras tidning "sågade" en gång en vetenskaplig hypotes som min bror inom hans eget forskningsområde ställt upp i en bok om denna hypotes utan att ens meddela min bror om detta. Och när brodern ändå långt senare fick kännedom om artikeln och författade en replik så fick han aldrig replikplats i den tryckta tidningen. Därmed är VoF pseudovetenskapare, och det är ingen åsikt, det är ett fakta.Det om VoF. Men det här får mig att tänka på att majoriteterna alltid är emot det som är nytt inom såväl vetenskap som politik, och när det nya är rätt så innebär det att majoriteten alltid har fel. En person med en ny och bättre idé har helt enkelt aldrig några likar som skulle kunna bedöma denna idé rättvist. Fysikern Miles Mathis påpekar detta i ett citat jag redan gjort här på Sourze, se vidare inlägg #13 i "Informationskriget närmar sig" tråden, 2012-06-29 03:49 http://www.sourze.se/forum/thread/10785442/page2#post10785690 . Kanske måste påpeka att en filosofisk sanning bara behöver påpekas inför de som kan tänka själva. Den bevisar sig själv! Ingen omröstning eller kommitté behövs alltså för att förstå att det Miles Mathis påpekade är sant, det räcker med att man pekar på det.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?