Valt inlägg:
70 Ja du Dippen, jag känner mig inte heller skyldig. Sedan - 77 är jag medveten om lögnerna, men trodde i flera år att jag var ensam om min medvetenhet.
Men jag undrar idag hur man är funtad om man inte ser att "feminism" i stort handlar om att skuldbelägga mannen som kön, för alla problem? Och helt oskyldigförklara kvinnan, även de som går till vidriga angrepp mot män?
Detta har beskrivits ett antal gånger på senare år, av högst "respekterat folk". Även av svenska feminister och t.ex Doris Lessing som jag citerade.
Att den s.k. genusvetenskapen gör det samma har jag också länkat till, om Umeå universitet. "Varför är mäns våld mot kvinnor så vanligt" osv osv. När motsatsen, att kvinnor slår män är ungefär lika vanligt, ja även vanligare ibland, enligt all internationell forskning. Bluff och "Hjernevask". Men skriv du en artikel försvara din åsikt, Dippen! Det "kan behövas"... Något svar på mina länkar och argument ger du ju inte.
Länk följer om en annan annan ung svensk feminist.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?