Valt inlägg:
Efter en aktiv dag med tillhörande festligheter på kvällen, nja långt fram till på småtimmarna om jag skall vara ärlig, skall jag försöka svara på frågorna från Såsens manliga intellektuella giganter.
Jag är inte speciellt vig i huvudet men gör mitt bästa för att inte göra Er besvikna ety jag vet vilka konsekvenser det kan få när män känner sig kränkta och åsidosatta.
#37 Leif E ”Om nu genus bygger på en social konstruktion, så borde du under ditt liv kunnat byta genus flertalet gånger, ” - En missuppfattning här tror jag, du blandar ihop könsroll med genus, till skillnad från könsroll som ju mestadels eller uteslutande syftar till en viss identitet medans genusaspekten även tar med hur könsskillnader konstrueras i en social samverkan och hur dessa skillnader förhåller sig till varandra.
”Om nu den sociala tesen ändå är den rätta, hur kommer det sig att då ni skall redovisa statistik gällande jämlikhet åberopas bara den biologiska? ” -Det finns en hel del sk likhetsfeminister som anser att genus utgör en större del av människans beteende än de biologiska förutsättningarna, feminismen är ingen enhetlig ideologi. Inom feminismen finns en rad olika inriktningar med olika syn på många frågor. Jag har inte satt mig in i alla olika teorier och synsätt.
”har det hänt något i sedan Uppsala U, började ifrågasätta? ” Antar att du syftar på Eva Lundgren och svansen av stollefeminister som häckade där uppe, om jag minns rätt kritiserades hon väl rätt hårt pga undermålig, dålig kvalitet i sin forskning, hon kunde inte stanna kvar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?