Valt inlägg:
Dippen, gomorron. Tänkte du kunde få en annan aspekt på ditt påstående att det inte går att fastslå vilketdera som är biologi.
Om nu genus bygger på en social konstruktion, så borde du under ditt liv kunnat byta genus flertalet gånger, utan en synbar upptäckt av din omgivning. Hur många gånger har du konverterat?
Om nu den sociala tesen ändå är den rätta, hur kommer det sig att då ni skall redovisa statistik gällande jämlikhet åberopas bara den biologiska? Kanske fler än hälften av de som räknas ha manlig könsidentitet, egentligen är sociala kvinnor. Det sista påståendet är något som man bör ta allvarligare på då många ivrare uteslutet biologi i genusdebatten.
2007, hände i alla fall något vid Uppsala Universitet. Tiina Rosenberg, docent vid Centrum för kvinnoforskning i Stockholm, - Jag visste det! Biologismen är på väg in. Jag har känt det på mig. Perspektiven om att kön är något som samhället skapar är på väg att utarmas, säger hon.
En sista fråga till, men glöm inte de första: har det hänt något i sedan Uppsala U, började ifrågasätta?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?