Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Apropå snabbmat, "Det finns förstås personband. Pr-byrån som ordnade Max triumfvecka i Almedalen heter Weber Shandwick vars chef, har jobbat på Muf och är nära vän med den förra arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin m och lika god vän med McDonalds kommunikationschef Raymond Mankowitz som fick svara på frågorna om vad Filippa Reinfeldt m gjorde på McDonald’s brickunderlägg en dryg månad före snabbmatskedjan skulle användas som vallokal för att locka unga och ovana väljare till valet 2010. En av valfrågorna var också en halvering av restaurangmomsen som också genomfördes efter valet. Då var det dags för hamburgarkedjorna att bjuda igen. McDonalds kommunicerar mycket kring alla jobb reformen skapar, bland annat skapa medieuppmärksamhet genom att ordna en rekryteringsdag på den hetaste eventarenan Stockholm Waterfront. Max tackar lite mer modest med att skicka presentkort à 100 kronor till samtliga riksdagsledamöter. McDonalds har anlitat Prime som byrå, nu är det JKL. Det är byråer med starka kopplingar till Moderaterna, liksom Max är länkade till moderaterna via Weber Shandwick. Det skapas ett litet men kraftfullt nätverk av moderata människor som tillsammans har jobbat för både partiet och hamburgerjättarna. Mac och MAcDonalds lägger uppskattningsvis uppåt en halv miljard kronor på opinionsbildning och reklam per år. Max och McDonalds jobbar ytterst professionellt, rentav matematiskt med sin kommunikation. Mycket pengar och kompetens och raka vägar till maktpartiet skapar en bra grogrund för karriärister i gränslandet politik och näringsliv. Har vi fått ett hamburgeretablissemang?" http://www.dagensopinion.se/mmm/?p140

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?