Valt inlägg:
Har skrivit till Pia att jag inte skall skriva vidare utanför ämnnet, om hedersmord. Så jag sätter mitt inlägg här, som kommentar till Leif E Ström, Dippen, om kvinnligt ledarskap, och till Janne B och Janne O, som aldrig råkat illa ut, från någon kvinna, eller eller man? Och apropå könskvotering som kanske börjat från fel håll?
http://www.chef.se/dynamisk/index.php/index/artikel/mer-mobbning-med-kvinnlig-chef/
"Mer mobbning med kvinnlig chef
Om chefen är en kvinna är risken för att bli utsatt för mobbning dubbelt så stor jämfört med om gruppen har en manlig chef. Det visar en europeisk studie.
Studien bygger på enkäter med drygt 21 000 EU-medborgare och har genomförts av organisationen Eurofound, skriver danska Jyllands-posten.
Resultatet visar att medarbetaren löper större risk att utsättas för mobbning på arbetsplatsen om chefen är en kvinna. Om du är kvinna och din chef också är en kvinna, är risken fördubblad. Om du är man och har en kvinnlig chef är risken för mobbning förhöjd med 80 procent.
Personer som har en kvinnlig chef är också i högre grad missnöjda med sitt jobb."
Artikeln är från tidningen "Chef", 2009. "Mossig kvinosyn", eller en "oftast hycklande debatt"?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?