Valt inlägg:
Lennart, biskop Ström tackar först för återkopplingen, därefter kan han inte låta bli att fundera över vad du och farsgubben drack för sort.
Det fanns en tid då det bara skulle drickas single malt, men plånboken och en förnuftig hustru begränsade snobberiet. Men bitvis saknar jag lyxen att inte behöva ta vare sig vatten eller en isbit för att uppnå eufori. Om du inte redan provat Dalwhinney - gör det.
Apropå bortskämda grabbbar jag såg programmet du refererar till, jag såg även ett par unga svenska stjärnor från Eskilstuna-trakten i ett inslag på TV. En av grabbarna kunde inte tänka sig att plantera ny skog i trakterna kring staden. Han ville bara verka i stadsmiljö och leva på statsbidrag. Jag har lösningen på just den problematiken, men tror att inte ens Sourze läsare är mogna för att ta upp den diskussionen.
Apropå flickor, har just två underbara av den sorten, den ena läser på distans, vilket för mig blivit en omvälvning, då litteraturen är än mer politiskt styrd än på sjuttiotalet. Just nu är fokus på Årsk 7-9. Den svenska kvinnokampen däremot, har inget fokus just på lågutbildade flickor med komplicerade levnadsregler, baserad på religion.
Då det gällde arbetslös granne med utländskt ursprung förutsatte jag en en svensk kille eller tjej med samma sociala bakgrund och utbildning som "dina och mina grabbar"!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?