Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#33: Biskop Ström. jag delar din skepsis mot EU, men jag tycker nog att vi ska bekymra oss även för grannens flicka också. Eller ska hon nöja sig med att stanna vid spisen och föda barn? Om jag har fattat poängen är det nog så att din utländska medborgare sällan konkurrerar på samma marknad, eftersom våra grannars pojkar och flickor inte har lust att konkurrera i blåbärsskogen med thailändska och östeuropeiska plockare till exempel. Såg ett intressant program på TV om detta fenomen. En grupp arbetslösa invandrarkristiska engelsmän bjöds in till konkurrensen och fick pröva på typiska enformiga och slitsamma invandrarjobb som att plocka bär, stå och packa frukt i kartonger hela dagarna och jobba på indisk krog som servitör, jobba på polsk byggfirma med mera, men de insåg efter någon vecka att det var för slitsamt för dem och gav upp. Den engelska bärplockarchefen hade gärna anställt långsamma och bortskämda engelsmän, men han ville inte gå i konkurs bara för att rädda jobb åt infödingarna.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?