Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Herr Asp, vad du har gjort är att agera svenskläraret åt den talangfulla Darja. Därmed är det du som inte lämnat skolbänken. Därför hoppar jag in. Om en skribent åtar sig att redovisa sin övertygelse, lämnas det oftast ingen plats för din efterlängtade satir, inte ens om du ber. Var lite renhårig och beskriv i stället hur du och din kära funnit konsensus för en gemensam feminism, vilken även innefattar rätten att fördöma andras förnöjelse. "Din rörelse" som undertecknad redan i början av 70-talet, dagligen brottades som ansvarig för ombrytningen på DN:s "Kvinnosida". Där blev man dagligen påmind om att bara för att man kissar på ett annat sätt skall man inte ha bättre betalt. Högsta ansvarig för "Tjejmaffian" var redchef Börje Dahlkvist trodde han. Dessa fantastiska tjejer, hade också svårt att hålla ihop. Undantagslöst var dessa kvinnliga journalister underbara medarbetare, men tillsammans visste alla att de var enbart på individnivå som de kunde nå framgång. Vi män har alltid vetat om konkurrensen från våra manliga kollegor, men har inte varit mentalt förberedda på den politiska kvoteringen. Den psykologiska knuten har ingen politiker försökt nysta upp. Personligen anser jag att ingen människas värde är förmer än någon annans, därför anser jag det förkastligt då man kollektiviserar sina ställningstaganden vilka kränker individers åsikter oavsett värdegrund.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?