Rapportera inlägg

Valt inlägg:

12 13. Det är en skillnad mellan feminismen "alltid ha rätt", och min, vilket du inte vill förstå som den antagliga medlöpare du är. Den förra vill ha rätt att generellt döma ut och skuldbelägga en grupp, ett helt kön. "Överordnad, förtryckare patriarkat", osv. Kollektiv skuldbeläggning, en gammal trist historia. Nyfeminismen är en ideologi, som jag bedömer utifrån sakskäl, eller satiriskt, med hänvisning till länkar, citat eller annat. Självklart att anser jag att "jag har rätt" därvidlag, att tveka i ideologiskt ställningstagande blir ju lätt meningslöst. Att jag "har rätt" att bedöma feminismen, verkar mera tveksamt i demokratisk tveksamma miljöer... Försök att stämpla oss som vill ha båda könens jämställdhet, sker helt öppet i media som DN, genom jämförelser med "kvinnohatare", "Breivik" och en del andra rena personangrepp. Tror knappast Doris Lessing är en "kvinnohatare", utan snarare en medveten person.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?