Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag blir alldeles yr och nostalisk inför dessa bilminnen. Ni har sagt några nya saker för mig./1970-75 ägde jag en jättelik Cittra Padda modell Break, alltså en slags herrgårdsmodell. Den hade gått som sjuktransportbil i Lappmarken i 3-4 år, varefter jag köpte den i Umeå.Alldeles fantastisk komfort, bromspedal m odell knapp i golvet som man bara behövde snudda vid.Jag tror den var femväxlad med 2,3 motor, som nog var ovanligt på den tiden. Lyktorna svängde då man vred på ratten. VISST gick den att bädda alldeles utmärkt i.Av ren dumhet sålde jag den då det blivit en massa rost underifrån. Jag borde i stället lagt ngn månadslön på att ta bort rostig plåt och svetsa dit ny. Men sådant kunde jag inte men givetvis andra....//Citroen-handlaren körde runt på stan på tre hjul för att bevisa vilken bra bil det var. Han fick böta 250 kr för det billig reklam.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?