Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#20 - IFA F8 var i princip samma bil som Din 39:a! - Sedan kom en IFA i plåt,men den hette F9! - När F9 kom fanns det ett hundratal F8 stående i Frihamnen i Malmö,dessa såldes sedan ut för några tusenlappar billigare! - Då skall man veta att den kostade bara 4.800:- /grundmålad fritt Trelleborg/,som det står i broschyren från SVENSKA BIL & TRAKTORIMPORTEN AB,Lindhagensgatan 53 i Stockholm! Som jag råkar ha i min ägo! - De,F8:orna,fanns även som Skåpbilar och Herrgårdsvagnar! - Skåpbilarna med stående Ekpanel på sidorna bakom förardörren,Herrgårdsvagnarna med samma panel,men bara under midjan,Rutor ovan midjan! 1956 gjorde vi Gotland osäkert i vår F8! - I väntan på färja från Ölands norra udde till Klintehamn,övernattade vi 3 st unga män i den! - Ja,de var bäddbara!! - Hjärterum,Stjärterum! Dessa minnen står som i eldskrift,men jag minns inte vad åt i går!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?