Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Gammal nykterist som jag är så har jag mkt begränsad erfarenhet av kroglivet, inte ens mina öron har passat in i den miljön. In te ens om Lill Lindfors kommit och sjungit. Men jag bodde dock i flera år på Orust,ett par veckor på dyrt sommarpensionat, på arbetsgivarens bekostnad. Så jag fick en viss kunskap om gamla tiders bad och krogliv - som jag verkligen unnade folk. På 1930 talet hade få egna båtar, de kom tuffande i Ångbåtar som gick upp o ner efter Bohuskusten i stroida strömmar. Det flottaste hette nog Bohuslän och hade många angörningsplatser, varavb de flesta var kvar.// Jag har upplevt Smögen, Skärhamn mm då båtarna legat tätt ihop och parbildningar har knakat i fogarna.De kunde ligga inne många dygn i sträck, för det var för blåsigt till havs...Som fattiglapp undrade jag över dygnskostnaden för ett flytetyg. Ganska lätt att räkna ut för en bil, men nog svårare för fina segelbåten.Underbar sommar tillönskas alla med eller utan båt. JOVISST har även jag varit på Gustavsberg...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?